המרכז לייעוץ התנהגותי
טיפול התנהגותי וטיפול CBT
הסדנה לשיפור כישורים חברתיים
הדרכת הורים לילד המאתגר
סדנאות מורים-ניהול וניווט כיתה
משובים והמלצות
הורות:
מאמרים:
כישורים חברתיים ומאפייניה אישיות
בתי ספר:
                                         
              המרכז לייעוץ התנהגותי (ת"א וחיפה)
 
 עד כה ביקרו באתר:  127.500 איש (ראה ספירה בתחתית העמוד)
 
המרכז לייעוץ התנהגותי (משנת 2009) הוא מרכז טיפולי מוערך ללא דופי, ובעל ניסיון רב בטיפול בילדים ומתבגרים עם קשיים רגשיים, חברתיים, החרדות השונות, ובעיות התנהגות ואלימות. לאורך השנים רכש המרכז ניסיון רב בטיפול במגוון רחב של הפרעות התנהגות, חרדה ודיכאון, ובפסיכופתולוגיה מורכבת (הפרעות אישיות). במרכז פותחו תוכניות טיפוליות בלעדיות לצורך מתן מענה למורכבותן של הבעיות והקשיים הנפשיים והמשברים איתם מתמודדים ילדים בימינו. חלקן של התוכניות הטיפוליות הפכו למרכזיות ולמובילות בתחום הטיפולי בילדים ומתבגרים. כיום, המרכז הינו אחד מהבולטים והמובילים בעבודה טיפולית בילדים ומתבגרים בתחום ההתנהגותי, הרגשי והחברתי.
המרכז בניהולו של יניב רוזן פסיכוטרפיסט קוגנטיבי התנהגותי מוסמך, מומחה לטיפול קבוצתי (M.A) ומטפל התנהגותי.

 המרכז מציע מגוון רחב של טיפולים פסיכולוגים מתקדמים וסדנאות:

1. סדנאות לילדים ומתבגרים לשיפור כישורים חברתיים ומיומנויות חברתיות : סדנה ייחודית אשר פותחה במרכז והיא ראשונה מסוגה בישראל. הסדנה מתבססת על עקרונות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי C.B.T שיעור ההצלחה גבוה מתמיד!
2. טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים ומתבגרים: חרדה חברתית (התמחות של המרכז), חרדה כללית, חרדת נטישה, חרדה קיומית, 
    חרדת בחינות,  פוביות, OCD, ודיכאון.  מתקיימים טיפולים גם בהפרעות מורכבות מאד (הפרעת אישיות)   
3. טיפול התנהגותי בילדים ומתבגרים: קשיי התנהגות, אלימות, התפרצויות זעם, סרבנות בית ספר, הפרעת קשב וריכוז AD/HD.
4. הדרכת הורים לילד המאתגר: הדרכה פרטנית, או כחלק מטיפול התנהגותי
5. השתלמויות וסדנאות למורים: פרויקטים להגברת המשמעת ולצמצום האלימות, ותוכניות לעיצוב  התנהגות לתלמידים מאתגרים.
 

 
תחום ראשון, טיפולים פרטניים לילדים ומתבגרים: טיפול התנהגותי

 א.    טיפול התנהגותי בילדים ומתבגרים: טיפול בילדים ומתבגרים עם קשיי התנהגות, אלימות וקשיים בשליטה עצמית, התפרצויות זעם,  הפרעת קשב וריכוז, קשיים בתפקוד בבית הספר. טיפול בשיטת A.B.A (ניתוח התנהגות יישומי - טיפול מבוסס חקירה מדעית). 
מתקיימים גם טיפולים בהפרעות התנהגות השונות: הפרעת מתנגדת מתריסה (ODD) והפרעת התנהגות (CONDUCT DISORDER)
        .
       

 
ב.   טיפול קוגניטיבי - התנהגותי בילדים ומתבגרים (גם בחיילים ובמבוגרים): חרדה חברתית (התמחות מרכזית של המרכז), חרדת נטישה, חרדה מוכללת (GAD), פוביות, דיכאון, OCD, הפרעת אישיות נמנעת, הפרעת אישות תלותית. הטיפול נחלק לשלושה תחומים עיקריים: בחלקו הראשון של הטיפול הקוגניטיבי - התנהגותי, מאתרים את הגורמים אשר משמרים את החרדה והפתולוגיה. בחלק זה של הטיפול מזהים את דפוסי החשיבה המעוותים, ובמקומם מעצבים דפוסי חשיבה סתגלניים וגמישים. בחלק זה, מושם דגש מיוחד על פיתוח חשיבה חיובית  המאפשרת ומחזקת התמודדות יעילה ונכונה עם הקשיים האופייניים לתופעה. בחלקו השני, של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, מזהים את הסיטואציות מעוררת האימה, ויוצרים מדרג ברמת הפחד (סולם אומץ). לאחר מכן, מתחיל תהליך החשיפה ההדרגתית למקור הפחד. ראשית החשיפה בדמיון, לאחר מכן על ידי מוצגים וויזואליים, וסיומו בהתמודדות מלאה בשטח. בחלקו השלישי, של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי לומד הילד מיומנויות חברתיות וכישורי חיים רלוונטיים. בשלב זה לומדים ההורים כיצד לסייע לילדם להתמודד עם החרדה או הדיכאון. בנוסף, עובר הילד תהליכי העצמה במטרה ליצור קבלה עצמית, והערכה עצמית חיובית (תוכנית טיפולית ייחודית למרכז!).  
     
 
 
 
ג.    טיפול פרטני עם ילדים ומתבגרים בעליי קשיים חברתיים מורכבים במיוחד: רכישת כישורים ומיומנויות חברתיות
  
      (תוכנית טיפולית ייחודית אשר פותחה במרכז, והיא הראשונה מסוגה בישראל, אשר מתבססת על עקרונות הטיפול
   
     הקוגניטיבי- התנהגותי.  שיעור ההצלחה עומד על 95% ).
 
 
 
תחום שני, הסדנה לשיפור כישורים חברתיים ומיומנויות חברתיות ילדים ומתבגרים (גם בחיילים וצעירים)
 
סדנת "הכוח שבי": הסדנא לשיפור כישורים חברתיים היא סדנא ייחודית והראשונה מסוגה בישראל. המרכז לייעוץ התנהגותי סובר כי לא ניתן ליצור שיפור משמעותי בכישורים חברתיים כאשר הלמידה מתמקדת ברובד החיצוני בלבד (התנהגותי). רוב רובם של הילדים והנערים בעלי כישורים חברתיים חלשים מתאפיינים בדפוסי חשיבה לקויים (חשיבה היא "אם כל ההתנהגויות", כפי שמכונה במרכז), בפרשנות אישית וסביבתית מעוותת, באמונות אישיות שגויות, בניבויים קודרים, ובהערכה עצמית נמוכה. לדפוסי החשיבה הללו השפעה מכרעת על הוויתם, ביטחונם, הצלחתם והגשמתם העצמית. למעשה יהיה זה נכון לומר כי דפוס החשיבה של הפרט הוא המציאות- אותה הוא יוצר. לפרשנות האישית (חשיבה שלילית) של החוויה האישית - חברתית - סביבתית השפעה ישירה על הרגשות (שליליים), ההתנהגות (המנעותית), ולבסוף על הערכה העצמית. לאור תובנה זו, פיתח המרכז לייעוץ התנהגותי תוכנית ייחודית, רב שלבית המרכיבה והמכנסת בתוכה חקירה ושינוי אלמנטים קריטים אלו. תוכנית טיפולית אשר אינה כוללת זיהוי מערכת האמונות ודפוסי החשיבה המעוותים ושינויים, כמו גם תהליך של גילוי וחקירה עצמית - אין בכוחה כדי ליצור מצב תודעתי חדש, אמונה עצמית, מוטיבציה ואומץ להתנסויות חברתיות חדשות, כמו גם מתן כלים להתמודדות עם כישלונות חברתיים הצפויים, לבטח, במהלך תהליך השינוי. שיפור כישורים חברתיים אינו שינוי "קוסמטי", אלא פרושו, בראש ובראשונה, שינוי תפיסת ה"אני" (מערכת אמונות), פיתוח חוסן אישי להתמודדות עם קשיים ומשברים, הכרה מודעת בתכונותיו הייחודיות והדומיננטיות של הפרט, שאיפה למימוש עצמי, ואי התפשרות או קבלה של מצב חברתי עגום. רק לאחר הגברת יכולות אלו יהיו המיומנויות החברתיות הנרכשות (ההתנהגות) בעלות ערך אמיתי ואמצעי לשיפור חיי החברה של הילד/מתבגר.
 
 
 
תחום שלישי, הדרכת הורים לילד המאתגר
 
מנהיגות הורית סמכותית:
 
החינוך בעידן הפוסט - מודרני מתאפיין במספר רב של אסטרטגיות חינוכיות כאשר אין האחת נעלה מהאחרת. ריבוי הגישות גורם לחוסר וודאות, ולאוזלת ידם של ההורים. בסדנת ההורות "מנהיגות הורית סמכותית" מושם דגש מיוחד על עיצוב תפיסת עולם חינוכית - ערכית; פיתוח חשיבה מנהיגותית - סמכותית; הגברת ההשפעה והנוכחות בחיי הילד; הבנת מרכיבי ההתנהגות; ולימוד מיומנויות לפתרון בעיות התנהגות. בנוסף, לומדים ההורים כיצד להעצים את ילדם, ולחנכו לאחריות ולעצמאות במטרה להגביר את בטחונו העצמי. הסדנא מתאימה להורים המזהים כי בעיית ההתנהגות של ילדם נמצאת במסלול קבוע של החרפה, ולאחרים המבינים כי הורות הינה מקצוע לכל דבר ועניין. המשתתפים בסדנא ילמדו לדעת שחינוך איכותי מושתת על עקרונות יסוד פשוטים וקלים ליישום, ואפילו טומן בחובו הנאה וסיפוק כאשר הוא מתבצע בצורה נכונה ועקבית.  
 
תחום רביעי, רפורמות וסדנאות במסגרות פורמאליות
  
בתי ספר (הפרויקט לקידום הוראה איכותית בישראל): המרכז אחראי לרפורמות בחינוך שנעשו בבתי ספר בעיתיים במיוחד, ולפרויקטים רבי היקף לצמצום האלימות והגברת המשמעת. במסגרת ההתערבות מוטמעת אידיאולוגיה ושיטות עבודה חדשות. בית הספר עובר ראורגניזציה החל מההנהלה דרך הרכזים וכלה במורים. בכפיפה אחת, וכחלק אינטגראלי מהליך ההתמקצעות הבית ספרי, מועברות סידרה של סדנאות להעצמת סגל ההוראה: א. ניהול וניווט כיתה לשליטה טובה יותר והבנה עמוקה של התנהגות ילדים במערכות חינוך. ב. אסטרטגיות הוראה מתקדמות - למידה משמעותית. ג. רפלקציה, מכשיר להעצמה אישית ולהתפתחות מקצועית. ד.  אינטליגנציה רגשית וחשיבה התנהגותית. ה. תקשורת אמפאתית - לקראת מערכת יחסים של כבוד הדדי. ו. AD/HD, בדרך להגשמת אוטופיה חינוכית. ז. אינטראקציות חברתיות בבית הספר והשלכותיהן על התלמיד (מיומנויות חברתיות).
 
 
*הכתיבה באתר בלשון זכר מטעמי נוחיות בלבד
 
 
 
                                                                         © כל הזכויות שמורות
                                                                                    2006    
 
 
                                                                                                                      יניב            רוזן
                                                                                                                      מטפל  התנהגותי
                                                                                                                      מומחה לטיפול קבוצתי (M.A)
                                                                                                                      ומטפל קוגניטיבי - התנהגותי
                                                                                                                      יו"ר        המרכז
 
 
 
 
 
 
33 תגובות
הוספת תגובה
סניפים- תל אביב וחיפה
04-8399939
054-5621889
דואר אלקטרוני
פניות
גולשים
קבלת קהל:
(לחץ למפה)
תל אביב:איסרליש 22
כל הזכויות לתוכן דף זה שמורות ליו'ר יניב רוזן ©
האחריות לתכנים בדף זה חלה על יו'ר יניב רוזן באופן בלעדי
עד לרגע זה ביקרו באתר 133315 מבקרים. האתר עודכן לאחרונה ב 28/10/2014 15:26:56
אתר זה מנוהל במערכת www.metaplim.co.il © מטפלים - בית למקצועות הטיפול והיעוץ